Sunday, April 15, 2012

rezeki yang Allah bagi..ALHAMDULILLAH

assalamualaikum....
ketemu lagi kite...lame x merapu kt sini..almaklumlah saya kini menjadi guru praktikum..sibuknya mengalahkan Obama oke... =D btw wajah saya da oke..igt kwan2 serik lah anda dengan sesuatu produk oke!

oke3..sekarang nk ceriter sal..rezeki yang tuhan kite yang satu yang telah memberikan saya rezeki..act, bukan saya je tp sume orang la..hehehe..tp yng saya nk fokuskan adalah saya la.hohohohoo..mula2 skali,saya nk bersyukur sgt sbb dapat rezeki nie..mesti korang tertanya2 kan ape la bentuk rezeki yang Allah bagi kt saya kann..

meh saya citer,,mcmnie, saya sakang dk berminat dengan Hlovate iaitu HATE + LOVE =HLOVATE. sape hlovate nie..dye sebenarya penulis novel..klo korang nk taw saya ni minat bc novel..sbb 2 saya akan bermurah hatu hati utk membeli novel..dalam duk kira2 dan mengSPEND kan wang kearah novel..rezeki pom jatuh kedebuuk gitu..

rezekinnya ialah BAUCEEEERRRR.....huwarghhh!!seronok kan..hehehe..tp sebelum dapat baucer saya dah pom beli novel hlovate ni..tp xpe..cash pom cash la..nggeeee..nak taw x,ape hasil daripada baucer tersebut..meh kite ushar pica2 dibawah ini..hoohohhhoo..

nie je rupa novel yang ingin dimiliki..akan tetapi..


yang nie pom terGRAB sekali..hohoho


jagan lupa..buku2 mcmnie nie penting jugak..apa salah nye berhabis sikit..

yang nie la hasil penuh daripada baucer 2....hehehe..

hmmm..ada orang cakap, baca novel nie xelok..org la yang ckap,bukan saya..klo saya,saya akan cakap..ianya elok.seeeeebab,klo kite remaja it must be good memebaca daripada kite keluar hang out kan...nk dk melepak kat busstand,mall,kara-ok dan seangkatannya..bkn nk ckp hang out 2 x cool..tp jgn selalu sangat la.. 2 je.. :)

klo kite parent plak, msti la i suke tgk anak i membaca..bila anak2 da tunjuk minat membaca..kite pom mula la men kan peranan untuk jadikan anak kite 2..minat membca dgn benda2 yang betol2 ilmiah pulak..move step by step la..dari magazine tukar kepada novel, daripada novel tukar kearah keagamaan pulak..slowly la..dan parent kene pandai main peranan la..

so moral nye..jgn marah mereka yang membaca novel..malah support la dorang.. 





No comments:

Post a Comment